h1

A organización Nacional de Transplantes (ONT) celebrou durante os día as 16, 17 e 18 de maio, no Palacio Euskalduna de Bilbao, o seu trixésimo sexto Congreso Nacional de Coordinadores de Transplantes, despois de ser inaugurado pola ministra de sanidade, Carolina Darias.

Durante a súa intervención, a ministra destacou o papel de liderado de España en materia de transplantes cunhas cifras que dobran a media europea. “Nuestro pais, con 40,2 donantes por millón de población, duplica la tasa de donación de la Unión Europea que es 18,4”, subliñando a ministra e agradecendo o traballo e solidariedade dos que participan nesta “cadena de vida”.

“Porque de eso se trata, de dar vida. Detrás de cada uno de los trasplantes, hay una historia de vida, gracias al esfuerzo ímprobo de nuestros profesionales, coordinados por la ONT en las Comunidades Autónomas”, afirmou a ministra quen lembrou que en España oito de cada dez familias din si a doazón grazas ao labor dos coordinadores e coordinadoras de transplantes. 

Neste sentido, Beatriz Domínguez-Gil, directora da ONT, afirmaba uns días antes da celebración do congreso que “España es la primera potencia mundial en donación y trasplante de órganos en función de su población. De hecho, llevamos 29 años siéndolo. En 2021, el número de trasplantes fue de 4.781. Es menos que el récord absoluto, el que nuestro país alcanzó en 2019, con casi 5.500 trasplantes, pero supone recuperar el ritmo perdido durante la pandemia”.

No congreso, no que participaron 250 profesionais, asistiron coordinadores de transplantes dos hospitais galegos.